Afscheid van Zweden

28 juni 2022 - Isernhagen, Duitsland

Maandag 27 juni: reisdag Malmö-Hannover.

Al vroeg vertrokken we van de camperplaats voor de eerste etappe van onze thuisreis. We konden kiezen tussen de veerboot in Helsingborg of de grote brug en stukje tunnel dat Zweden met Denemarken  verbindt. Het eerste hebben we eerder gedaan, het tweede nog niet. Het werd dus de brug. Niet goedkoop maar je hebt wel wat! En hiermee namen we dus afscheid van een prachtige reis door Zweden. Onderweg kwamen we nog een paar bruggen over, zoals je kunt zien op de foto's.  Om van Denemarken naar Duitsland te komen, hadden we de veerboot van Rödby naar Putgarden nodig. Toen we aankwamen werd net de veerboot uitgeladen en 5 minuten later konden wij erop rijden  en stonden we aan boord. Weer 5 minuten later vaarden we de haven uit. Dit was dus belachelijk voorspoedig. Beter dan Schiphol anno 2022!  Tevoren vreesden we de files rond Hamburg. Die bleven ons daar bespaard maar we juichten te vroeg. De 7 richting Hannover kon de toevloed niet verwerken en dat kostte ons toch gauw drie kwartier extra.

We landden aan op een camping 26 km boven Hannover waar we aan een recreatie plas staan, pal naast de snelweg: Camping Natels- Heidesee in Bissendorf/ Wedemark. Het is wennen na alle rust van de afgelopen weken maar het is een prima uitgangspunt voor onze laatste missie deze reis: bezoek aan onze ernstig zieke vriendin in het ziekenhuis te Hannover.

Dinsdag 28 juni: ziekenbezoek.

Dat kon vandaag. De man die ooit ons vakantiepleegkind was, haalde ons op. Hij had besloten dat Ed zijn moeder mocht bezoeken want men is streng hier. Nog volop in de covid-19 maatregelen: slechts 1 persoon per dag mag op bezoek komen en pas na het overleggen van een negatieve pcr test, ter plaatse uitgevoerd.  Ook zonder een goedgekeurd mondmasker kom je geen stap over de drempel. De begeleiders moesten buiten blijven en dat deden we onder genot van een ijskoffie samen al bijpratend op een terras tegenover het ziekenhuis. Het was fijn om op deze manier onze vakantie af te kunnen sluiten.

Morgen de laatste rit naar huis. Ik wil mijn volgers en andere lezers danken voor hun belangstelling. Ik vind het altijd leuk om reacties te krijgen dus ook dank daarvoor. Tot een volgende reis, Deo Volente....

1. Ria ter Woord:
    28 juni 2022
    Wat hebben jullie een prachtige reis gemaakt, begrijp dat jullie genoten hebben.
  2. Gerard:
    28 juni 2022
    Dank weer voor dit mooie verslag. Wát een prachtige reis hebben jullie gemaakt. Fietskampeerders van de ANWB zouden er net zo van genieten. Maar ja…

Wat wordt de volgende trip met ‘het busje’? Portugal in de herfst?
  3. Wil:
    29 juni 2022
    Bedankt voor alle updates, erg leuk om te lezen. Onze boot vaart vanmiddag, we zijn benieuwd!
  4. Peter:
    29 juni 2022
    Dank voor je interessante en enthousiaste verslagen en mooie foto's. Fijn dat we elkaar maandag weer zien. Goede thuisreis. Groet, ook aan Ed, vrede en alle goeds.